Categories
טיולים באפריקה

באיזו עונה עדיף לטייל באפריקה?

כאשר בוחרים מתי לבקר באפריקה, הזמן האידיאלי תלוי בסגנון הטיול, התקציב והיעדים שלכם. אבל עבור המבקרים בספארי בפעם הראשונה, העונה היבשה מציעה את הסיכויים הגדולים ביותר לצפייה בציד גדול.

במהלך החודשים היבשים, הדשאים והצמחייה הופכים דלילים, מה שמקל על איתור בעלי חיים. תמצאו גם חיות בר מתקבצות סביב מקורות מים כמו נהרות או אגמים.

לטייל לבד או עדיף בקבוצה ?

אפריקה היא יבשת מדהימה לביקור, המציעה למטיילים נוף מגוון, תרבויות שובות לב, חיות בר מלכותיות וקהילות חמות. לאפריקה באמת יש משהו מיוחד להציע לכל אחד במסעותיהם!

טנזניה, קניה ואוגנדה הן יעדים אידיאליים למטיילים בודדים. שלושתן הן מדינות מאובטחות המתירות נסיעה עצמאית.

דרום אפריקה נחשבת בדרך כלל למדינה בטוחה לביקור, אולם כדאי לנקוט משנה זהירות כשאתה מחוץ לאזור הנוחות שלך, במיוחד באזורים פחות אמידים. זה יכול להיות קל ללכת לאיבוד ולא להרגיש בטוח כשלא מכירים את האזור שבו אתה מבקר, אז נקטו אמצעי זהירות נוספים לשקט נפשי כשאתם מטיילים בו.

מטיילים בודדים צריכים לשקול לבקר בנמיביה, בוצואנה, זמביה ומלאווי, מכיוון שהם בטוחים בדרך כלל עם מערכות תחבורה ציבורית טובות.

איפה אתה ישן?

אפריקה היא יבשת עצומה עם אזורי אקלים רבים, אז חקור את היעד שלך לפני תכנון תאריכי הנסיעה שלך כדי לקבוע מתי הזמן הטוב ביותר עבורך לבקר. יש לארוז בגדי קיץ קלים מנובמבר עד מרץ; עם זאת, הטמפרטורות באזורי מדבר עשויות להיות קרירות לפעמים; לכן, הביאו אתכם מעיל גשם ליתר בטחון – אידיאלי למזג אוויר גשום או להרפתקאות טיולים/טיולים!

לעומת זאת, השיח האפריקאי מתעורר לחיים בלילה עם קולות של חיות לילה וכוכבים נוצצים מעליו. חלק מהמחנות והלודג'ים אפילו מספקים מקומות שינה מותאמים אישית על במות מוגבהות או בתי עץ המיועדים לצפייה בכוכבים.

חיוני להיות מודע לכך שמחלת שינה עלולה להופיע בחלקים מסוימים של אפריקה, לכן כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולהשתמש בחומר דוחה חרקים לפני הנסיעה. אולי כדאי גם להביא חולצות ומכנסיים עם שרוולים ארוכים לשכבות מתחת לגשרים עבים יותר או תרמיות כשהטמפרטורות יורדות.

מה אורזים?

אפריקה היא יבשת עצומה עם אקלים רבים, אז עדיף לעשות את המחקר ולהתאים את רשימת האריזה שלך לפי האזור שבו אתה מתכנן לבקר. לדוגמה, אם אתה מתכנן לבקר בחלקים הצפוניים של המדינה, אז אתה צריך לארוז קל יותר מאשר אם אתה מטייל באזורים הדרומיים או המזרחיים.

אם אתם יוצאים לספארי במזרח אפריקה, הקפידו להביא עמכם שכבות חמות וקרירות שמגינות עליכם מפני פגעי מזג האוויר וכן נעלי הליכה יציבות עם תמיכה טובה לקרסול.

שקיות צוואר לנסיעות יכולות לעזור להגן על הדרכון, הטלפון, הכסף, כרטיסי האשראי ופריטים קטנים אחרים בזמן ספארי אפריקאי. למרות שזה לא חיוני, אם יש אחד כזה יהפוך את החיים להרבה יותר פשוטים!

האם יש צורך בחיסונים?

חיסונים מציעים הגנה מפני מחלות קשות ומסייעים במניעת התפשטותם לאחרים. הם דרך חשובה להישאר בטוחים ובריאים בעת נסיעה לחו"ל.

לפני הנסיעה לאפריקה, וודא שאתה מעודכן לגבי חיסונים שגרתיים. אלה כוללים חצבת, חזרת ואדמת (MMR), טטנוס, דיפטריה, שעלת ופוליו.

רופא הנסיעות שלך עשוי להציע חיסונים נוספים על סמך מסלול הטיול וגורמי הסיכון שלך. לדוגמה, חיסון נגד צהבת A מומלץ לעתים קרובות לפני נסיעה למדינות אפריקאיות רבות, במיוחד אפריקה שמדרום לסהרה.

מלריה, מחלה המועברת באמצעות יתושים, נפוצה במספר מדינות באפריקה ועלולה להיות קטלנית. כדי להבטיח את שלומך בזמן הנסיעה לאפריקה, השתמש בחומר דוחה יתושים במהלך היום וקבל מרשם רופא לתרופות נגד מלריה בעת ההגעה.

לפרטים נוספים : https://safaricompany.co.il/